جواد قاضی جهانی

جواد قاضی جهانی

فرهنگی و هنری و اجتماعی
جواد قاضی جهانی

جواد قاضی جهانی

فرهنگی و هنری و اجتماعی

زلال باش


هنگامی که از درون زلال باشی 

خداوند به تو نوری می بخشد ، آنچنان که ندانی  

و مردم تو را دوست می دارند از جایی که ندانی

و نیازهایت از جایی برآورده شود که ندانی چه شد

این یعنی پاک نیتی... 

و پاک نیت کسی است که برای همه ، بدون استثناء ، خیر بخواهد .

چون می داند

سعادت دیگران از خوشی او نمی کاهد.

و بی نیازی آنها از ثروت او کم نمی کند.

و سلامت آنها عافیت و آرامش او را سلب نخواهد کرد.

پس چه زیباست که همیشه نیک اندیش و خیر خواه باشیم... 

 

اربعین۹۵_قسمت اول

ساعت پنج ونیم صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان ۹۵، فرودگاه امام خمینی(ره)

صبح زود که بیدار شدم به تصور ورود به وقت نماز صبح نماز خوانده واز خانواده خداحافظی کردم و به فرودگاه امام آمدم . طبق معمول فکر می کردم بیش از یکساعت زمان طول بکشد ولی اتوبان های تهران آرام و خلوت بود و نیم ساعته به فرودگاه رسیدم. با احتمال اینکه نماز را قبل از وقت شرعی خوانده بودم مستقیم به نمازخانه آمدم و نماز صبح را بجا آوردم.تعدای از مردم  به خواندن نماز یا تلاوت قرآن مشغول هستتدو عده ای از مسافران خوابیده اند. خستگی را در صورت خیلی از آنان میشود دید بخصوص کارگران خدماتی شب کار فرودگاه و سربازان راهنمایی و رانندگی.

بعداز نماز فرصت را برای نوشتن این مطلب مناسب دیدم و در گوشه نمازخانه گوشی را روشن و وارد فضای مجازی شدم.

الحمدلله همه کاربران مرتبط با من در تلگرام خواب بودند ، نه که حتما خواب باشند بلکه آنلاین نبودند و چه بسا عده ای هم بیدار باشند.

در شدق سفر به کربلا خیلی سبک و راحت هستم و اینگار هیچ کار و نگرانی ندارم ولی  آنچه در این لحظات بیشتر از فکرم عبور می کند یک نوع آرزو برای خانواده ام و همه کسانی که آرزوی سفر کربلا و زیارت امام حسین(ع) را دارند می باشد و این آرزو و در حقیقت دعا در فکر و زبانم جاریست.

لحظاتی یاد مسافران و زائران افتادم که زمینی و از مرزهای مهران و شلمچه و... برای راهپیمایی عظیم اربعین سختی های زیادی را تحمل می کنند ولی جز رضایت و اشتیاق چیزی دیده نمیشود. در مقایسه با آنان سفر هوایی مشقت و سختی ندارد. خوشا به سعادت آنان.

به کانال قاضی جهان در تلگرام نگاه کردم و به تصاویر  کاروان اربعین قاضی جهانی ها و دوستان قدیمی خودم و همشهری های عزیزم. دلخوشم به دیدارشان در این سفر بیاد ماندنی.

قرار است در این سفر در یکی از چادرهای امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نجف یا کربلا و یا مسیرهای پیاده روی مسقر بشویم. هرچه قسمت ان شالله.

این دومین سفر من به کربلاست و بی صبرانه منتظر دیدن دوباره حرم آقا امام حسین و ابوالفضل العباس و بین الحرمین و نیر مرقد مطهر حضرت علی (ع) در نجف هستم.

موکب های جالب و تلاش خادمان آنان در سال گذشته و جو منحصربفرد اربعین در کربلا در ذهنم مرور میشود و منتظر دیدن دوباره چنین تصاویر زیبایی هستم.

پارسال قرار بود ساعت ۶ صبح پرواز داشته باشیم که ساعت ۱۱ پرواز کردیم امسال نمی دانم چه خواهد شد. باید منتظر ماند و ببینیم چه میشود.

برای همه شما عزیزان و هموطنان خوبم و قاضی جهانی های مهربانم توفیق سفر کربلا و زیارت امام شریف را خواهانم.

روز و روزگارتان خوش و درپناه حق

صبر و انتظار

از همان زمان که "نامه" های بلند بالا شد "پیامک"

"پیامک" شد "استیکر"

از همان زمان که "چای کیسه ای" را

به "چایی لاهیجان" دیر دم خودمان ترجیح دادیم!

از وقتی "فست فود"

جای ساعتها "قل قل قرمه سبزی" روی "اجاق گاز "مان را گرفت!

از همان موقع که "همه فصل" همه "میوه" ای در اختیارمان بود و یک فصل "انتظار" نکشیدیم تا میوه ی "نوبرانه" مان برسد!

همه چیز باید دم دستمان باشد حتی اگر فصلش نرسیده باشد!

از وقتی هر چیز را "سریع" خواستیم!

از وقتی هرچیز را "آسان" به دست آوردیم!

و اگر آسان بدست نیامدنی بود "رهایش" کردیم

"صبر" و "انتظار" برایمان کسالت آور و بی معنی شد!


دلشادم

بغض خاموشم و آوا شدنم نزدیک است

گره ی گورم اگر، واشدنم نزدیک است


شهر من گم شده زیر تلی از خاکستر

در پی ام هستی و پیدا شدنم نزدیک است


عشق چادر زده چندی ست حوالی دلم

مژدگانی بده بر پا شدنم نزدیک است


"فاش می گویم و از گفته ی خود دلشادم "

عاشقت هستم و رسوا شدنم نزدیک است


وصلت دست من و چاک گریبان شما

شک ندارم که زلیخا شدنم نزدیک است

صبر


صبر کردن به معنی نشستن و منتظر ماندن نیست، بلکه داشتن چشم اندازی برای آینده است. صبر چیست؟!

به خار نگریستن و گل را دیدن، به شب نگریستن و روز را بخاطرآوردن.

عاشقان الهی، صبر را چون شهد گل قطره قطره می چشند و خوب می دانند گذر ماه از هلال به بدر، زمان می طلبد.