جواد قاضی جهانی

جواد قاضی جهانی

فرهنگی و هنری و اجتماعی
جواد قاضی جهانی

جواد قاضی جهانی

فرهنگی و هنری و اجتماعی

انتظار

از غروب چهارشنبه خانواده ام به قصد پیاده روی اربعین و زیارت کربلا و نجف اشرف از تهران به راه افتادند. به لطف امکانات ارتباطی فضای مجازی مرتب از موقعیت و وضیت آنان باخبر میشدم.

قدم به قدم که به من در کربلا نزدیک تر میشوند حس خاصی را در درونم احساس میکنم . شاید برای برخی این حس قابل تفهیم باشد و برای برخی نامحسوس.

بخصوص وقتی در هر ارتباط که مشخص میشد در کدام عمود از مسیر نجف به کربلا هستند به همت و شور و حال آنها غبطه میخوردم

اکنون عصر روز سوم است که قرار است در این لحظات مسافرانم وارد شهر کربلا شوند.

در این روز شهر از حضور زائران مملو شده و عملا راه رفتن در مسیرهای منتهی به حرم به سختی صورت میگیرد. به قول معروف دل توی دلم نیست.

دوست دارم صدای تلفن بصدا درآید و بشنوم که به کربلا رسیدند.

شوق دیدار را در همه روزها و سالهای عمر نمیشود تجربه کرد بلکه در طول عمر شاید فقط ده ها بار اتفاق بیفتد که انتظار را تجربه و حس کنی.

پارسال نیز در اربعین چنین حس و حالی داشتم.

سخن کوتاه می کنم و به انتظار همسر مهربانم و دختر نازنینم می نشینم

یاحق

نظرات 1 + ارسال نظر
... دوشنبه 15 آبان 1396 ساعت 09:09

امام صادق ( ع ) :زائر حسین ( ع ) وقتی به قصد زیارت از خانه اش خارج شد؛سایه اش بر چیزی نمی افتد مگر اینکه آن چیز برایش دعا می کند. و هنگامی که آفتاب بر سرش بتابد گناهانش را می سوزاند همان طور که آتش هیزم را می سوزاند.
خوش به سعادتتان
التماس دعا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.